فهرست

معاونت آموزشی علوم پایه و تحصیلات تکمیلی

معاونت آموزشی علوم پایه و تحصیلات تکمیلی به عنوان یکی از معاونت های دانشکده پزشکی از سال 1387 شروع به فعالیت نموده است. این معاونت با هدف تاکید بر یادگیری موثر و مداوم از طریق تعالی آموزش و استفاده از تمامی توان خود در جهت ارتقاء کیفیت  آموزش، نوآوری و تربیت پزشکان حاذق و دارای دانش کافی (براساس سند توانمندیهای دانش آموختگان دوره پزشکی عمومی) در جهت پیشگیری از بیماریها و ارتقاء سطح سلامت افراد منطبق بر سیاست های کلان و دستورالعمل های ابلاغی نیازهای سلامت جامعه گام بر می دارد.

بی شک یکی از مهم ترین و اساسی ترین منابع موثر در موفقیت هر موسسه ای، توانایی تربیت نیروی انسانی متخصص، متعهد و کارآمد می باشد. وجود دوره های تحصیلات تکمیلی دانشگاه ها راهکار و منبع تامین این نیروی تخصصی کارآمد هستند که در کنار تربیت نیروی انسانی به تولید دانش فنی به عنوان یکی از ارکان مهم توسعه می پردازند. این امر به نوبه خود، زمینه ساز پژوهش در علوم مرتبط را در بالاترین سطح ممکن فراهم می نماید و به تبع آن باعث تولید و ارتقای دانش فنی به عنوان سرمایه ای عظیم در آن حوزه می گردد. با توجه به سرعت روزافزون پیشرفت در حوزه های مختلف علوم پایه پزشکی و تحصیلات تکمیلی به عنوان بنیان و اساس دانش پزشکی این دو مقوله در دانشکده پزشکی بابل نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و توسعه آن در گرایش های مختلف از اهداف و رسالت های اصلی پیش روست تا بتواند علاوه بر تامین نیروی انسانی متخصص در این حیطه ها، زمینه پیشرفت هرچه بیشتر علوم مختلف پزشکی را در دانشگاه فراهم آورد.

لذا معاونت آموزشی علوم پایه و تحصیلات تکمیلی دانشکده پزشکی بابل با توجه به رسالت خود امید آن دارد با استعانت از پروردگار متعال و همچنین با تکیه بر پتانسیل های موجود و در چهارچوب برنامه های کلان توسعه کشور در زمینه پیشرفت کمی و کیفی دوره های تحصیلات تکمیلی گام های موثری برداشته و از این طریق زمینه ساز ارتقای علمی، پژوهشی و فرهنگی ایران اسلامی باشد.