دانشکده پزشکی بابل به عنوان تحکیم و تثبیت ارزش های متعالی در کلیه امور آموزشی، پژوهشی و درمانی، با در نظرگرفتن نيازهاي سلامت جامعه، نظام ارائه خدمات سلامت، براساس اسناد بالا دستي (شامل سياستهاي كلي سلامت ابلاغي مقام معظم رهبري، نقشه جامع علمي كشور و دانشگاه، سند سلامت، سند تحول آموزش و توانمندي هاي مورد انتظار از پزشكان عمومي)، ارزشها و پاسخگويي اجتماعي، با داشتن اساتید مجرب و متعهد و مراکز آموزشی و درمانی مجهز، بر آن است تا به بهترین وجه و در بالاترین سطح ممکن از نظر کیفی و کمی در راستای وظایف ذیل عمل نماید:
1-آموزش نیروهای انسانی در رشته های پزشکی عمومی ،کارشناسی ارشد، پی اچ دی، تخصصی، فلوشیپ و فوق تخصصی.
2- فراهم آوری زمینه های نوآوری آموزشی در دانشکده با مشارکت اعضای هیات علمی، فارغ التحصیلان دانشگاه علوم پزشکی بابل، کارکنان و فراگیران در مقاطع کارشناسی ارشد، دکتری عمومی،پی اچ دی، تخصصی، فلوشیپ و فوق تخصصی
3- مشارکت موثر در آموزش و توانمند سازی و ارزشیابی اعضاء هیات علمی
4- ارایه همکاری و مشاوره های علمی به سایر دانشکده ها و دانشگاه ها
5-فراهم آوردن زمینه جهت انجام پژوهشهای کاربردی و اساسی مورد نیاز بخش سلامت در حیطه علوم پایه، بالینی و سلامت و علوم مدیریتی با لحاظ نمودن فن آوریهای نوين حوزه پزشكي و جوانب فرا ملي سلامت
6- مشارکت در ارتقای سلامت از طریق ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی و درمانی با بهره وری بالا
7- حمایت از مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان با رویکرد دانش پزشکی
ارزش های حاکم بر دوره آموزش پزشکی عمومی: |
|||||||
1 - گسترش و صیانت از عدالت اجتماعی و پاسداری از کرامات انسانی |
|||||||
2- توسعه فرهنگ تقوی و رعایت اخلاق پزشکی |
|||||||
3- تربیت نیروی انسانی عالم و متعهد به آموزه های دینی و رعایت الزامات فقهی |
|||||||
4- توسعه و تحکیم اصول اخلاق در پژوهش |
|||||||
5-جلب رضایت مشتریان و خدمت گیرندگان |
|||||||
6- به کارگیری افراد شایسته و توانمند
|
|||||||
7- توسعه و ارتقای آموزش |
|||||||
8- نوآوری و خلاقیت در جهت پاسخگویی نیازهای جامعه
|
اهداف کلی در حيطه پزشکی عمومی: |
1- بازنگري رسالت و اهداف دانشكده هر دو سال يك بار |
2- تربیت پزشک عمومي توانمند برای ارتقاء سلامت |
3- توانمند سازی اساتید و دانشجویان در هدایت تحقیقات کاربردی در زمینه سلامت جامعه |
4 - ارائه خدمات بهداشتي و درماني در بيمارستانها |
5- مشاركت فعال در آموزش مستمر دانشجويان و اعضاء هيأت علمي |
6- ارزشیابی مناسب در برنامه پزشکی عمومی |