فهرست

صفحه اصلی گروه فارماکولوژی و توکسیکولوژی

معرفی و تاریخچه گروه

     گروه آموزشي فارماکولوژی دانشگاه علوم پزشکی بابل در سال 1373 تحت عنوان گروه فارماکولوژی و فیزیولوژی در دانشکده پزشکي بابل تأسيس و شامل بخشهاي فارماکولوژی و فیزیولوژی بود. در سال 1392 این دو گروه از هم جدا شده و بصورت مستقل به فعالیت ادامه دادند. در سال 1396، بدنبال راه اندازی دوره کارشناسی ارشد رشته سم شناسی، نام گروه به فارماکولوژی و توکسیکولوژی تغییر یافت.

    گروه فارماکولوژی و توکسیکولوژی، در حال حاضر داراي 8 عضو هيأت علمي مي باشد که دروس فارماکولوژی و توکسیکولوژی را به دانشجويان دکترای پزشکي و دندانپزشکي؛ رزيدنتهاي دندانپزشکي، رزيدنتهاي پاتولوژي، رزیدنتهای عفونی؛ دکترای تخصصی بیوشیمی بالینی؛ مامایی، پرستاری، اتاق عمل؛ هوشبری و کارشناسي ارشد سم شناسی آموزش داده و در انجام تحقيقات پايه و کاربردي در زمينه هاي ياد شده فعاليت دارد.

     اعضاي هيأت علمي اين گروه در مراکز تحقيقاتي بيولوژي سلولي ومولکولي، علوم اعصاب و تنظیم ایمنی عضويت داشته و در ارتباط با محورهاي تحقيقاتي جاري در مراکز ياد شده فعاليت دارند. ضمناً، تعدادی از اعضای هیأت علمی این گروه در بخشهای مختلف اداری و اجرایی دانشگاه دارای مسئولیتهای متفاوتی می باشند.

دانلود کتابچه معرفی گروه