فهرست

صفحه اصلی گروه عفونی

معرفی و تاریخچه گروه

رشته بیماریهای عفونی و گرمسیری شاخه ای از علوم پزشکی است که به پیشگیری،تشخیص،درمان و آموزش بیماریهای ناشی از ارگانیسم های بیماریزا نظیر:انواع و اشکال مختلف باکتری ها،ویروس ها،انگل ها و قارچ ها و پریون ها در گروههای سنی مختلف می پردازد.طول رشته تخصصی بیماریهای عفونی و گرمسیری 4 سال است.

فعالیتهای آموزش پزشکی در حیطه بیماریهای عفونی از بدو تاسیس دانشکده پزشکی از سال 1362 در قالب گروه آموزش داخلی شروع شده است و فعالیتهای آموزشی مربوط به کارآموزان و کارورزان در بیمارستان آموزشی شهید یحیی نژاد پی گرفته شد.پذیرش دستیاران عفونی از سال 1389 بوده است.

گروه بیماریهای عفونی رسماً بصورت یک گروه آموزشی مستقل از سال 1372 در دانشگاه علوم پزشکی بابل شروع به فعالیت کرده است.تعداد اعضاء هیئت علمی در گروه آموزشی بیماریهای عفونی 7 نفر می باشد،شامل یک استاد و چهاراستادیار و دودانشیار بصورت تمام وقت هستند. دوره آموزشی بیماریهای عفونی برای دانشجویان کارآموز و کارورز یک ماهه می باشد.

واحدهای آموزشی گروه عفونی در بیمارستانهای آیت اله روحانی و بیمارستان شهید یحیی نژاد واقع شده است.همچنین واحد  HIVوبیماریهای مقاربتی مرکز مشاوره بیماریهای رفتاری بابل تحت نظارت اساتید این گروه به امر مراقبت و درمان این بیماران می پردازد و یک مرکز تحقیقات بیماریهای عفونی و گرمسیری نیز در محل دانشکده پزشکی در حال بهره برداری می باشد.

دوره آموزشی بیماریهای عفونی برای دانشجویان استاجر و کارورز یک ماهه می باشد.از بدو تأسیس دانشگاه تا کنون در 16 دوره فارغ التحصیل رشته پزشکی عمومی به جامعه تحویل داده است.